dimarts, de novembre 21, 2006

Tabasco

Ei!

després d'uns dies... torno a escriure (i amb foto, perquè no us queixeu:)! però haig d'avisar que no variaré gaire... perquè tornaré a parlar de Jerusalem!! però intentaré parlar d'altres coses... i és que aquest cap de setmana passat vaig tornar-hi amb uns amics que estan al Weizmann (un institut de recerca científica que té mooolta pasta!) ...


Institut Weizmann, Rehovot

I res tu, que cap a Jerusalem falta gent! Ells havien reservat un hotel per internet (l'hotel es deia 'Tabasco'... imagina't!), i a les instruccions per arribar-hi i deia "entreu a la ciutat vella per la porta de Damasc, seguiu recte el carrer i ja ens veuràs!" (sic.)


Porta de Damasc

I vam fer això, vam entrar per la porta de Damasc, i el carrer que continua es el suq (el soc, o sia, el mercat del barri àrab) i podeu imaginar-vos que estava repletíssim de gent! i res, vam seguir recte uns 50 metres fins que vam trobar una bifurcació!! podíem escollir dreta o esquerra (tots dos carrers continuaven cap avall), i evidentment Murphy va actuar i vam escollir esquerra quan era dreta! així que vam anar fent i no trobàvem el tabasco... vam preguntar i preguntar i al final vam trobar un hotel que es deia Hashimi (me'n recordo del nom perquè s'assembla a Sashimi... nyam!) i vam pujar a preguntar... el tiu ens va dir q el Tabasco ja no es deia Tabasco sino que es deia Hebron! quins collons, tens un hotel, el canvies de nom i no actualitzes la pàgina web!! i amb això que el tiu de l'hotel, molt hàbil, ens diu "però el nostre hotel és millor":p jaja! i la veritat és que pintava bé! 8 euros la nit en una habitació de 4, amb dutxa a l'habitació i esmorzar!! (l'altre en valia 10)... així que el vam mirar i la veritat és que estava bé! Però vam anar a veure l'altre (el tiu ens va dir, "cap problema, però ja veureu com tornareu")... i tenia raó! pq l'altre no estava mal, però no era com a més brut i més lleig... així que vam tornar al nostre palauet!!! tope:)


Parada a un dels carrers del barri musulmà de la ciutat vella

I mira, doncs anar passejant, anar veient esglésies, seguint els passos del calvari de Jesús per la Via Dolorosa, el mur de les lamentacions... i l'esplanada de les mesquites l'haurem de tornar a deixar per un altre dia, pq només està oberta als no musulmans entre setmana! Així que vam tornar a la Muntanya de les Oliveres, des d'on es veu una bona panoràmica de la ciutat antiga (mesquites incloses!)



Vista de la ciutat vella des de la Muntanya de les Oliveres

i res tu, dissabte de tornada cap a Tel Aviv, que no hi fa tant de fred com a Jerusalem i almenys et trobes algú pel carrer en sabbath i que no vagi a resar!!

Molts records a tots i fins aviat!!!

22 comentaris:

Anònim ha dit...

Ei !!! Molt bé !!!! Articel amb fotos !!!!!

Petit, no has tirat cap foto a cap església... com són?

I aquests militars? Quina por, no? (a nosaltres ens van mig segrestar els militars sortint l'amazones i ens vam acollonir una mica la veritat...)

Anònim ha dit...

MOLT BÉ !!!!!! UNA ARTICLE AMB TOTOS I TOT !!!!

Petit, no has penjat cap foto de les esglésies; com són?

I aquests militars? Fan una mcia de por, no? (a nosaltres ens van mig segrestar els militars sortint de l'amarzona i ens acollonir una mica, la veritat)

Anònim ha dit...

Primer comentari!

Joan ha dit...

Flix, no sé si fots algo de bo a la facultat, però això de les fotos artístiques se't dóna força bé!
La lletra amb fotos entremig és molt més comestible, com una mena de falafel fotogràfic...ja no són hores d'escriure, me'n vaig a dormir...

Anònim ha dit...

Felix !!, molt bo això del Hotel!, aquests ni GPS ni histories, entra a la ciutat, i tira tot recte...

Medita molt i cultiva l'espiritualitat !, que a occident anem molt "faltus"
records.

Anònim ha dit...

Ep noi! bonic reportatge. Sort que no hi surts, per que així et recordo tal com eres, no així. Aquests dies he estat llegint aberracions intel·lectuals i ara mateix estic al límit entre la desesperació i la paranòia. Pau, quan torni t'empassaràs el pèndol de focault, amb corda, contrapés i el punt fix inclosos.

Com a repte de la setmana et proposo que contactis amb algún expert de la Kabbalah i que t'ho expliqui més curt que a la wikipedia (buff!). També pots provar de que et permutin el nom(1), a veure que surt (umden que segur que vol dir caca :). Qui sap, potser flx conté el nom de Dèu, que seria una vergonya per cert.

Apa, que et vagi bé i porta'm un birret d'aquests per tapar la coronilla que segur que em farà servei.


(1) Veig que Cast te facilitat per pemutar ambigüetats tipogràfiques. Felicitats!


if(TOTOS==Articel) {
then "CAP PROBLEMA!";
} else {
print"No ho entenc. Quin desodorant gastes? Ho dic pels aerosols.";
}

Anònim ha dit...

Tabasco?

Això em recorda que des de que vas marxar cap al país dels fanàtics i dels fanàtics, des de que el Guillerm va fugir de la irrealitat qüotidiana per passar fred mentre menja frankfurts tant si com no i els fa baixar gola avalla amb aigua diluida en vodka, des de que el Jan va escapar de les urpes del seu director de tesi que s'assembla a l'Elton John per caure a les brases d'un francès que s'assembla perillosament a l'Sting, des de que, en definitiva, em vau deixar sol amb el Marc i el Toni, que la meva dieta consisteix bàsicament en arrós: fa vint-i-set setmanes que anem cada dia al japonès. Jo no sé ben bé si el Marc i el Toni, més propensos a anar al japonès que a respirar i més propensos a anar a l'fnac que al sexe esporàdic en un jardí municipal, van veure un documental de teletrès on es pronosticava que com els japos continuin menjant sushi s'acabaran les tonyines de l'únic planeta conegut que en té i estan aprofitant el temps que ens queda fins que això passi o bé volen anar a l'fnac cada dia per veure com ensopego sempre amb la mateixa pedra i, amb l'autoexcusa d'anar a comprar només el Club Cultura, acabo amb dos llibres de l'Steinbeck i un CD del Metheny, però el fet és que el que va començar com una provatura màgica ara s'ha converit en una rutina delirant de la que tant sols puc escapar quan em connecto a la teranyina i apunto cap a les històries.

En fin Fèlix, que d'alguna manera, se't troba a faltar, i que encara que només sigui per preguntar perquè els vectors pròpis de valors pròpis diferents són ortogonals, sempre és benvinguda una salutació teva. Per molt enfadat que estiguis... ;-)

Anònim ha dit...

Guillem, tu i jo no ens tenim pas confiança com per atacar d'aquesta manera, no?
No em provoquis que contraataco, eh?
;-P
Per cert: no has gosat posar-me article per alguna cosa en concret?

Fèlix, encara no ens has explicat cap farra. Que no surten aquesta gent? (perquè dubto que siguis tu que no t'hi apuntes).

Anònim ha dit...

1.- De moment. Tot arribarà, fins i tot el feliç del menud

2.- Avui no dormiré. Ja m'agradaria, ja. No dormir, s'entén.

3.- Per res! No he posat "articel" per que, tot i que m'han arribat veus que sou una senyoreta, no tinc per costum discriminar per motius de confiança ni de sexe. A més, vos sabreu per què heu triat un nom clarament evocador de feminitat com Cast. Aquí cadascú és com vol, je je. Mira, el nmdue també s'amaga, pero te nom d'home com cal.

A veure si et faran fer la mili munde. A tu, si et pregunten fes-te el sueco i digues que si a tot/es. Total, segur que no tenen uniformes a mida.

I que és això de l'amazones? una botiga del passeig de gràcia, un bar del Born? Hi han TOTOS que ho demostrin?

És que avui ha fet sol i estic exaltat. Per si de cas no t'ho passis la mar de bé que patiria molt!

Saludus als de la terra promesa (fnac). Per cert, men sembla que tinc el T-inf. del demun aquí guardadeta. Per accident clar. Ho sé, jo tb us trovo a faltar ;)

Anònim ha dit...

Estimat Fèlix, amb tanta tonteria de filtrar els comentaris, trobo que podries defensar-me una mica i no publicar segons què; almenys corregir-ho. Però com que veig que no tens la més mínima intenció d’exercir el govern del blog a favor meu m'hauré de defensar jo mateixa.

Apreciat Guillem d’Ullestrell,

si bé és evident que sou home de gran ciència, les vostres paraules descobreixen la vostra manca en lletres. Hauríeu de saber –com saben homes i bé i coneixedors de matemàtica aplicada- que *discriminar* també significa diferenciar. I us aconsello que aprengueu a discernir i *discriminar* els homes de les dones. Pel vostre bé.

Dels meus orígens encara arrossego certa innocència però les meves orelles *discriminen* entre veritats i arguments bords inventats per sortir del pas: dubto que hagueu endevinat que sóc dona – de senyoreta no en tinc res- per un nom que segons vos evoca clarament a la feminitat –cosa que m’afalaga -. Heu de saber que Cast és l’arrel del meu llinatge.

M’acomiado amb la confiança que deixeu una mica les estrelles, toqueu de peus a terra i visiteu el nou mon on trobareu bosc - que els aborígens anomenen Amazones- com cap altre de frondós, de gran i de verd.

Com bé, haureu comprovat, sóc de dits graponers però en canvi tinc la llengua hàbil i agosarada.

Vostra humil servidora,

Anònim ha dit...

Ullastrell s'escriu amb A.

Parlant de confiances, que jo sàpiga, no ens han presentat, u sigui que en aquest punt estic en clar desavantatge (per culpa del bocamoll del mendu probablement... ai ai ai que faré públiques LES fotus!). Es clar, que a mi només em cal remetre'm al fets, jeje.

Respecte a l'assumpte de les estrelles, t'ofereixen la perspectiva que no tens arran de terra, és més, si un s'espabila també viatja molt :P

Val, touché! per anar a DRS potser millor quedar-se a casa, pro apart d'America del Sud només em queda per visitar l'Antartida(tot arribarà)

Pel que fa als sofismes sobre la diferenciació (Nota Per Frikis: estic parlant en un sentit bíblic, no sobre els pols del pla complexe), no pensava obtenir els vostres favors a través del port USB, o sigui que mentre la relació es mantingui digital, em permetré ser tant educadament groller com em plagui. XD

De tota manera i mentre el mendu no ens censuri (oi que no maku?), resto a la vostra disposició i a la de la fauna del blog per mantenir les converses inconexes que facin falta.

...i aneu preparant al Pau per que ens convidi al "piso".

Molt petons pel qui se'ls mereixi,


PD. A "vila" tampoc hi he estat (només de passada per sort). Pro m'han dit que les mosses d'allà són bestant pocasoltes. I a veure si penges algu més, que no surts???

Anònim ha dit...

Que els deus ens ajudin! Invoco ara i aquí una treva, un pacte, o, com a mínim, una vaga de silenci, que ja m'aniria bé perquè el Metheny recent comprat sona fluixet per no despertar els temors ni el cap del departament. Així que convoco al Guillem, que ja es nota que no dorm ni de bon tros totes les hores que li pertoquen, i a la Cast, que sembla que tampoc tindria pas intencions de dormir-les, ni que l'ubuntu s'autoreparés com una cua de sargantana silvestre, i demano pau, doncs sóc l'home més indicat per fer-ho.

En segon lloc, diagnostico alguna dolència innombrable al nostres estimat Guillem i demano que atureu tots els recursos destinats a la pau a l'orient mitjà i a la finalització del conflicte israeliano-palestí, doncs hi ha coses més urgents. Proposo una escapada al país dels frankfurts amb xucrut i cervesa calenta i laxant per salvar l'astrofísic a qui no agrada la canyella, però sí els polvos en general i així acostar-nos a les festivitats nadalenques amb la consciència ben tranquil·la i autoexculpada, és a dir: amb motius més que suficients per anar a l'fnac i autocomplaure's amb tota una corrua de fantasies màgiques i superflues, unes desenes de CDs de jazz, sis o set parells d'iPods, vint-i-dos llibres de butxaca que sempre van bé per falcar taules que coixejen l'endemà de cap d'any i una bossa negra amb lletres blanques de l'establiment que només val un euro o dos i que denota tot un saber fer. Guillem!, aquest és el blog del flx, però si necessites ajuda, nosaltres arribem a tot arreu!

Flx, menys fer dissabte (sabath) i més posts; menys censura i més llibertinatge, que si bé trobo desagradable que em controlis els posts, anul·lant-me la confiança de ja uns quants bars, trobo ja del tot punible que t'autocensuris a tu mateix i, com bé diu la senyoreta Cast, no pengis ni una sola foto, ni un sol comentari, de les llargues farres interminables a les que sotmets a la població autoctona i invasora.

Fins ara!

Anònim ha dit...

Pfff !!!! Sóm dilluns. Accepto la treva. No em veig en cor de respondre.

Anònim ha dit...

Cast, jo no sóc dilluns. El Guillem potser sí. Això sí, és dilluns durant tot el dia, per molt que desenes d'alumnes intentin fer-me pensar que és dijous sant i que els he de permetre de veure longituds d'ona de dotze-mil Amstrongs.

Flx!, pronuncia't [1].

[1] i no s'hi val: FE LIX

Anònim ha dit...

No sé qui em preocupa més, si el Guillem aquest que xerra pels colzes o bé el Fèlix, que es manté mut i de qui no se sap res de res des de fa dies. Suposo que deu estar enfadat...

Anònim ha dit...

Fèlix, va... fes-nos una història d'aquelles teves tan divertides...

Per cert: per mi és un calvari això dels codis... la meva dislèxia fa que hagi de repetir el procés 25 vefades !!! Casum l'ou !!

Anònim ha dit...

Petits, l'anònim d'abans sóc jo.
(quan aconsegueixo entrar el codi, llavors no poso el nom !! Mare de Déu senyor !!! Quina paciència que he de tenir amb mi !)

mendu ha dit...

coi cast! a sobre q trec lu de la censura (pq sou pesats del cagar:p), ara et queixes d'això? es q sino la cosa s'omple d'spam... tot i q tela l'spam q hi ha ara, jeje:ppp

a veure si fai un post un dia d'aquests...

x cert guillerm, a veure si actualitzes tb tu el teu blog!

siau!!

Anònim ha dit...

Trobo que tens raó, petit...

Anònim ha dit...

vale, vale. Tot arribara. A mi em sembla mb aixo dels codis... gairebe aconsegueixes mitigar l'spam de Cast, tot i que veig que se'n ha sortit depressa jeje. Es broma dona!(treva,no?)

Ara que tinc algunes fotos, miro de penjar alguna cosa en breu. Si t'he de ser franc (que no fnac) jo tambe patia un mica.

mendu ha dit...

el q a mi em fa patir es el pau... q no comenta el blog del guillem!! q està enfadat amb tu el pau, guillem?? com q el pau sempre s'enfada amb tothom...

Anònim ha dit...

Jaja! Jo només estic enfadat amb les subnormals de la teva jefa i la meva, però que hi farem... les pobres ja tenen prou feina amb els seus respectius esfinters.

Al del guille no puc fer-hi res, perquè sempre em dóna excepcions, i a mi un backtrace de PHP, em talla el rotllo. :P

Em fa gràcia que ycigbvl sigui una paraula. :P