dimarts, de novembre 28, 2006

Quina son!

Hola!!!

què tal? Mira tu, jo per aquí, com sempre:p La veritat és que ja falta menys per tornar, de fet poc més de tres setmanes! I per tant s'han d'aprofitar els caps de setmana per veure coses, així que el divendres passat vaig fer una excursió d'aquestes organitzades (com la del Charlie, veure un post de fa uns dies)... aquest cop però vaig canviar el tour biblico-religiós per fer-ne un de més històric cap a la costa nord del país (fins a la frontera amb el Líban).

La putada és que em vaig haver de llevar a les 6.30 del matí! pq el bus surt de l'estació a les 7.45... però estava taaaaan sobat q vaig ignorar el despertador... i em vaig despertar (de miracle!) a les 7.07!! quin sustu quan vaig veure el rellotge! em vaig despertar de cop! i res, em vaig posar la roba, vaig glopejar del bric de la llet, vaig entaforar a la bossa un paquet de nous (és l'únic que vaig trobar de sòlid per endur-me!) i vaig sortir corrents! per sort, vaig poder agafar el bus i no vaig haver de recórrer al taxi i vaig arribar a temps!! fiu!!

La primera parada va Caesarea, que, com el seu nom indica, va ser una ciutat construïda pels romans. I com a tal, doncs moltes ruïnes per veure: un teatre, un parell de circs, aqüeductes, etc...

Peu Romà a Caesarea

Després vam anar cap a Akko, el port més important de l'època de les croades. Era bastant guapa, perquè té tota una zona àrab amb un mercat turc molt xulu! I res, per allà vam veure tunels, excavacions, etc...

Teatre d'Akko

Després vam continuar cap al nord fins a Rosh Hanikra, unes coves marines que hi ha just a la frontera amb el Líban! Bé, de fet just a on hi ha la zona de seguretat de la UN entre el Líban i Israel, perquè no hi ha pas fronterer entre els dos països (com tampoc n'hi ha entre Síria i Israel, per motius sobradament coneguts...)

Coves de Rosh Hanikra

I després, i ja tornant cap al sud, a Haifa, la tercera ciutat d'Israel... De fet, aquí hi ha una dita que diu "Mentre Jerusalem resa i Haifa treballa, Tel Aviv disfruta" :) jeje! l'he ben encertat amb la ciutat:) I res, vam veure quatre coses (entre les quals alguna casa bombardejada durant la guerra de l'estiu...) i ja després de tornada cap a Tel Aviv, perquè aquí a les cinc de la tarda ja és fosc i ben poca cosa es pot fer! Bé, dormir tot el que no has dormit de nit:p

Res tu, ha sigut una mica descriptiu, però com que ens feien anar bastant a preu fet (ja se sap amb aquests tours organitzats...), doncs no hi havia massa temps ni per anècdotes:p

Apa, a cuidar-se i fins ben aviat a tots!!!

13 comentaris:

Guille ha dit...

aixi quin dia tornes noi?

(te la devia, jeje)

mendu ha dit...

jaja!

doncs el 23! uns quants dies mes tard que tu! pero aixi tinc excusa per si no agraden els regals de nadal:p (no he tingut temps, ja se sap, bla bla bla... jaja:)

Anònim ha dit...

I, Mendu, perquè t'animis: l'Ester està mirant d'organitzar una bacanal romana !!!! Farem una prova a casa seva aviat i llavors ampliarem la convocatòria als inquiets !!!!
S'està currant molt buscar els ingredients que fèien servir, ha buscar "receptes", etc... Serà genial !!!!
I no pateixis que, feta la prova, organitzarem la convocatòria perquè els inquiets fundadors pogueu ser-hi !!!
Oi que sona bé??
(m'imagino que a la resta s'us enfot això que explico, però com que no et conectes al gmail...)
O sigui que prepara't que t'estem esperant amb candeletes !!!

Anònim ha dit...

Fèlix: he dit bacanal però suposo que has entès que vull dir un tiberi ...

Anònim ha dit...

el flx potser si que ho havia pillat pero la resta de penjats que voltem pel bloc segur que no... sembla una mena de ritus secret per a iniciats, quina por!

Li podeu dir al mendu que porti especies amb propietats psicotropiques d'orient mitja, o algun idol de pedra d'aquests que fotografia... no se per que sigui mes exotic. Molt txules per cert les fotos!

fins aviat

mendu ha dit...

cast: aixafaguitarres!

Anònim ha dit...

?

mendu ha dit...

per l'aclariment, s'entén.

Anònim ha dit...

Home... què pensaràn tota aquesta colla de galifardeus de mi, sinó?
(ja he fet bé, ja...)

Pert no t'he dit que m'ha agradat l'article perquè com que sempre m'agraden molt, llavors em sembla que repapiejo...

Anònim ha dit...

galifardeus i aixafaguitarres. Que Pompeu ens il.lumini. Estic corpres i esmaperdut!

De mentres, ja he fet alguns deures pendents ...

Saludus del Rajoy, que diu que li vas caure molt be mendu, i que es un fan del teu blog. M'ha preguntat si es pot anar amb barba a la bacanal o millor anar afeitat. je je

Anònim ha dit...

Sou tots folls. No hi ha res a discutir: una bacanal és una bacanal. I sinó pregunteu-li-ho a la Josefina, que ja ho deia ja, que quan es menja no es parla. Va ser llavors que Napoleó, a base de deixar menjar a la Josefina, va agafar l'acidesa que el feia anar tot el dia amb la ma a la boca de l'estomac. La Josefina va pensar que era un gest de rebuig i que no acabava d'afinar prou bé La Marsellesa i va anar a veure els músics de la cort, que la van encaminar cap al trombonista, que era el més ben dotat, tot i que tenia un ull de vidre sospitós. D'aquí a com van inventar la mostassa de Dijón hi ha diverses teories que encara avui es discuteixen.

A part d'això, estic d'acord en que l'estil foto/lletra és força més fàcil d'empassar que una llagosta amb tota l'escorça o bé una nou amb tota la closca i més fàcil encara que el conjunt de comentaris que hi penjen al darrera com els mitjons atrotinats i multiplement diversos que penjen d'una xemeneia apagada per la calor, i que tant ens agraden, de la mateixa manera que a la Josefina li agradaven especialment les coses que penjaven, però que en acostar-se a Nadal s'encarregava de posar dures com un turro d'alacant.

Anònim ha dit...

Guillem, (que a vegades vam amb un "r" per aquí al mig i a vegades sense), ja que invoques a Pompeu et diré que corprès vam amb accent: agudes acabades amb vocal+"s" i "en", "in". Ara, si em dius que són aquests teclats dels estrellats que no tenen accents i tot això ... jo m'ho creuré.

La resta: sóm divendres !!!! oe, oe, oe, oe.....
Apa, no feu res que jo no faria !!!! BON CAP DE SETMANA !!!!

(ara ve tooooota aquella estona que haig d'anar copiant el codi aquest d'aquí sota fins que l'endevino !!! Avui ho he hagut de fer 3 vegades)

Anònim ha dit...

si, jo tambe haig picar el codi una mitja de 2 vegades per que coli, pro es millor que haver-se d'esperar a que el mendu estigui ocios.

EFECTIVAMENT, al lloc on se suposa que treballo, tinc un teclat alemany. Ni t'imagines com m'he de concentrar per escriure-hi! la @ esta a alt+Q, no hi ha manera de colar els accents, la y i la z estant girades, i hi han lletres pintoresques com ß (que es una beta pero que es pronuncia SSSSS). El que si que tinc son dieresis per un tub : ä ö ü. Es veuen? Mira, ara veig que alt+M dona µ. No se pas per que la fan servir. En fi, veig que t'agrada aixo de ficar el dit a la llaga...

Per tota la resta a veure si escriviu mes. (pau, tranquil, no va per tu. Tot i que no coneixia la teva vena Jacobina)

primer intent...
kk
i van dos